Veckorapport...

Förra fredagen hade vi besök av Kerstin, Stefan och Elin och dom hade med sig en hem-odlad gurka som Stefans mamma fått av en granne.
Jag googlade och fick fatt på ett recept på inlagd gurka och den blev Kanongod. Lena tyckte iochförsig att jag haft i för mycket ättika.. men lagen passade mina smaklökar perfekt.
Jag tycker våra äpplen är som bäst nu som kart dvs mycket syrliga 😆
.
Bra pris på gris-lever innebar ett inköp av 1.4 kg som igår blev en Kanongod leverstuvning... enligt mig.
Ingen annan i familjen äter lever så här har jag ett antal luncher 😊
.
Idag tillbringade jag två timmar i skogen för att plocka svamp.
.
Det blev ett magert resultat och jag har messat ett plockar-proffs för att kolla om jag letar på fel ställe... som ev redan kan vara avplocktat eller om det är för tidigt i våra skogar ??
.
Inte mycket svamp men en väldigt svettig tröja... vilket ju också är ett godkänt resultat 😆
Veckan i övrigt har innehållit såväl besök på KSS och vårdcentralen Malmen men även mitt första besök på AME sedan 19 april då jag fraktades till akuten KSS.... riktigt dålig.
Det var härligt att träffa de medarbetare som kommit tillbaka från sina semestrar och jag ser fram mot att återgå efter 18 september... kanske inte på 100 % inledningsvis men ett läkarbesök 22 augusti får ge svar på förutsättningarna.

Kommentera här: