Påsk 2014

Lite missvisande bild.... Helgen har definitivt präglats av fantastiskt väder.... men vi har alla varit igång ganska mycket.
.
Påskafton luntade vi... fast det var svårt att få elden att sprida sig....
.
vilket vi tog som gott tecken och tände tre rislyktor istället för påsk-raketer.
.
Det var väldigt stämningsfullt när lyktorna seglade iväg och blev till en lite prick högt upp och långt borta.
.
.
Vi (dvs Julia o Patric) tog ner några holkar som inte längre satt så väl förankrade i träden och dessa tömdes, reparerades då det behövdes, och sattes upp igen.
Så här mycket bo-fyllnad tyder nog på att jag slarvat med att rensa holkarna :(
En kanon-helg :)

Kommentarer:

1 Per Völker:

Hej Classe. Inspirerad av dina hyllningar så har även jag skaffat en röjsåg. Provade idag och det var helt fantasstigt vad lätt och snabbt allt gick. PerV

Svar: Ja, det är ett väldigt bra hjälpmedel. Snart skall jag lära mig att slipa röjsågsklingan så jag slipper köpa nya när det börjar bli lättare att ta fram handsågen :)
clabu

2 stefan:

rislykta när det är så torrt i markerna, hade nog inte jag vågat.

Svar: Det var först när vi inte kunde lunta som jag utgick från att risken var liten. Vinden var väldigt svag vilket gjorde att lyktorna steg högt. När sedan elden slocknade seglade dom så sakteliga nedåt
clabu

3 Julia:

Ja, det var en riktigt skön helg pappa! :)

Svar: Ja..... roligast var att ha er hemma.... , men vi fick gjort himla mycket :)
clabu

4 Lars-Åke:

Rislyktor vill jag också ha, verkligen mysigt. Såke

Svar: Ja, det var en upplevelse..... och miljövänligare än krut o kemikalier :)
clabu

Kommentera här: