Överraskad... Inget mot vad jag är !!!!!!!

-Kan du gå in på Jula och handla batterier till brandvarnare ??
-Javisst Lena... Inga problem.
.
Snacka om att jag blev förvånad över att, när jag parkerade utanför Barcelona i Axvall (hur jag kom dit fattar jag inte... och vad jag skulle göra viste jag inte heller... men när jag ändå var där tänkte jag att jag ändå kunde passa på och köpa en kebabtallrik) jo... jag blev väldigt förvånad när jag sittandes i bilen upptäckte ett paket.
Ett flygplan....
Hur fasen hade det hamnat där ????
.
Det är ofattbart... i och för sig hade jag nog funderat på att köpa ett ..... men att det nu ligger här är.. konstigt !!!
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Hej. Jag antar att du undermedvetet tänkt på ytterligare skydd. Inte bara brandvarnare utan nu även flygövervakning med en drönare. Steg ett, fäst kameran under planet. Steg två försök få upp planet. Går inte det så glöm inte att byta batterierna i brandvarnaren. Per

Svar: Per... Du är en pärla.Visst är det så. I grunden ett stort och på detta sätt manifesterat säkerhets-tänk.
Detta borde leda fram till ett förnuftigt beslut i familjerådet att satsa på nya trådlösa kameror med möjlighet till omedelbar indikering i våra mobiltelefoner om något visar på intrång.
Ok, en o annan hare får man se som funktionskontroll :-)
clabu

2 Julia:

Per!! Ge honom inga idéer nu! Då slutar det som när han förklarade krig mot mössen i husgrunden... ;)

Svar: Men Julia... Det var väl en uppbygglig del av din utveckling mot vuxen-världen.Ge aldrig upp. Skapa strategier. Följ upp.... gärna genom okulär bevakning. Var innovativ...
Det verkar fungera eftersom vi i vinter bara har fått enstaka mös i fällan under diskbänken !!!!
clabu

3 Patrik:

Nu vet jag vad jag önskar mig i födelsedagspresent!! Och vad jag ska ge till Julia. Så kan vi ha krig i köket!! :D

Svar: Bra ide Patric....Du kan få låna både min helikopter och flygplan...
Om du bor på Nygården i sommar kan nog vi lära ett o annat av varandra :)
När fyller du år ????
clabu

Kommentera här: