Borta bra men........

Efter tre timmars bilåkande tillsammans med många många fler bilister denna dag kliver jag tacksamt ur bilen på Nygården. Det har varit kraftiga regnskurar och däremellan har solen varit framme.
I Allingsås talade jag med Julia på telefon och hon berättade då att gräsmattan är klippt, allt avklippt gräs är borttaget från bersån, huset är städat mm.
På min fråga vad jag i gengäld kunde göra för henne svade hon:
-En god måltid.
Den preciserades till: Baconlindade kycklingfilér.
Nu är måltiden avslutad och både Julia och jag är riktigt nöjda....
Så här fint ser det ut hos oss efter Julias midsommarfirande med Varhemsgänget......











Som ni ser är inte ovädret så långt bort...men det har varit strålande solsken sedan jag kom hem.

Midsommarhelgen i stugan med Lena har varit jättehärlig och att komma hem är skönt men jag märker att jag mer och mer uppskattar vistelsen i stugan kanske beroende på det fysiska och psykiska avståndet till jobbet...inte så mycket lönt att tänka på AME. Det får man ta när man kommer hem..... Det beror säkert på det trevliga sällskapet också. Tack Lena.
Borta bra men borta minst lika bra som hemma.....
Nu talar vi inte mer om detta.........Vill ju inte göra huset ledset.....

Kommentarer:

1 hanna:

å NUUUUU fick jag hemlängtan...

Kommentera här: