Kort uppföljning på tidigare "hemma-hos reportage" från Stocken Karlsborg

Jag misstänker att det är Rasmus som genom sin intressanta forskning gjort det möjligt att redan så här små äppeträd ger frukt.
-Är det någon form av frukt-anabola medel i rotsystemet måntro ????
.
Inne har familjen kommit långt...
.
och det är nu dags för "rörkrökeri" och montering av el.
.
Räcken fallskyd är monterat...
.
och ger en härlig vy uppe på sovloftet.
.
Nu skulle här komma bilder på badrummet... men jag blev förmodligen så tagen att jag helt glömde bort att fota..
Men tro mig på mitt ord.... Det är jättefint. Ser fram mot att använda detta utrymme :-))
.
Avslutningsvis en beskrivande bild av det hårda nybyggar livet...
Handgrävda hål för färdiga betongplintar med justerbara hållare för balkarna som terassen skall vila på.
Vid onormalt högt vattenflöde från skogsbacken ovanför huset tror jag Såke har tänkt sig att terassen enkelt släpper från infästingen och kan seglas till fast mark.... likt Noa och Arken... Halleluja...Man blir ju nästan religös

Kommentarer:

1 Patric:

Säg till Lars-Åke att han måste plocka bort nästan alla äpplen från trädet, det är för litet och behöver växtkraften för att etablera sig/växa till nästa år. Annars riskerar det att dö/frysa sönder i vinter.
/Patric

Svar: Jag skall framföra detta till Lars-Åke... men det såg häftigt ut med frukt på ett så litet träd...
clabu

2 Patric:

Om man vill ha massor med frukt på äppleträdet varje år, ska man plocka bort mycke av karten, dessutom blir äpplena större =)
Samt att man minskar risken för skadedjur/trädskador

3 lars-åke:

Hej Patrik
Helt rätt jag skall gallra och ta bort de flesta.
Kul att du svarade på bloggen. Ha det gott Patrik.
Classe du är en fena på att fota och att kommentera bildern, blir stolt över dina reflektioner.
Såke

Svar: För mig var det en unik upplevelse och halva nöjet är att i efterhand titta på bilderna... Att lägga in och reflektera är ett sätt att uppleva det igen...Att hitta orden kanske beror på "Bertil-genen"... Vad tror du ???
clabu

Kommentera här: