Hämtning av vinbärsbuskar

Lena säger: -Classe... En kollega i Vara frågade mig om jag ville ha två vinbärsbuskar. Passar ju bra när våra buskar drabbats av ohälsa...
Jag svara: -Jättebra Lena. Klart vi vill ha dom...
Buskarna såg i mitt huvud ut som dessa på ovanstående kort.. och kunde med lätthet fraktas i en hink i bakluckan på Kian.
.
Tack o lov för att vi först hämtade den hyrda jordfräsen och sedan surrade de två 20-åriga buskarna runt denna fräs.
Den stod aningen ostadigt ner till Vara men hem rörde den sig inte en tum.
------
Tack Anneli. Det är inte alla förunnat att få plantera det som andra för-grott :-))

Kommentarer:

1 Julia:

Vilken syn! Åkte ni sådär på E20?

Men vad gott det ska bli med vinbär i sommar :)

2 Hanna:

haha, jag trodde också att de var mycket mindre!

Kommentera här: