Stochampionatet 2009

Så var det gjort !!!!
Som vanligt tänkte jag förra året att detta var "bannemig" sista året jag, under två nätter (20 timmar totalt) med hund bevakar Axevallas Travbanas innerplan under Stochampionatet....
Varför utsätta sig för ömma fötter, värkande rygg, trötthet som sitter i till onsdag och möten med en djäkla massa dyngfulla idioter......men så kommer man på att för varje otrevlig man möter går det faktiskt minst tio kanontrevliga.
Uppskattningen från Securitas proffs-väktare (som uttrycker en önskan om att man ska ses nästa år trots att det finns egna hundekipage) värmer och jag och min medhjälpare Ulla vet att vi dragit ett litet strå till stacken vid annordnadet av årets upplaga av denna travfest.


Som ni kanske märker lutar mycket åt att jag kommer att befinna mig där ute även nästa år....om Gud vill....

Vem vann då Stochampionatet ????
-Det vet jag inte men jag tror det var samma kusk som förra året....Örjan Kilström som jag då kallade "Smörjan" med tanke på hur han såg ut då....
Så här såg han ut igår:

Foto ALN

Kommentarer:

1 julia:

tror nog allt att du kommer gå där nästa år i alla fall ;)

2 clabu:

Det tror jag med....men arbetet innebär, som du ser, numer ett antal dagar till återhämtning...f-n vad trött jag är

3 hanna:

nej pappa.. jag tycker INTE att du ska traska runt på travet nästa år.. det är banne mig inte värt det..

Kommentera här: