Tisdag

Idag är det en vecka sedan jag per ambulans fraktades in till akuten på KSS. Eftersom jag med hjälp av mina rådiga medarbetare kom in så fort kunde jag på fredagen lämna KSS med blodförgiftningen under kontroll.
Hemma kan jag konstatera att Mats upplysning om att jag skulle känna mig överkörd av tåget stämmer.
Jag är helt slut och orkar vara uppe i 4 timmar och sedan blir det 2 timmars sömn. Var 6:e timme tar jag 1 g Alvedon för att hålla huvudvärken borta.
Varje morgon messar jag uppgifter från "provtagningen" till Mats o Hanna.
Vi har nu bestämt att Lena åker ensam till Kreta så hon kan ladda batterierna.
Den 10 maj skall jag in till urologin på KSS.

Kommentarer:

1 Per Völker:

Tråkigt att du är så sjuk. Var försiktig och tro inte att du orkar mycket. En tjänsteman här i kommunen var borta tre månader innan han kom tillbaka på halvtid. Tur att du har så många kring dig som kan hjälpa dig. Krya på dig och försök ta det lugnt. Hälsningar Per

Svar: Tack Per. Jo.. det börjar bli väldigt tråkigt att bara sova, se på tv och promenera en sväng i trädgården men då jag ägnar mig åt lite jobb-aktivitet straffas jag omgående med huvudvärk som jag äter 1 gram Alvedon mot var 6:e timme.Så jag behöver bara inse att jag ska släppa jobbet under en tid...
Jag upplever inte mitt arbete som ett problem eftersom jag levt hela mitt liv i ett högt tempo.. men åldern har kanske kommit ifatt mig nu 😐
clabu

Kommentera här: