Syskonträff på Nygården

Anna-Karin o Alfred besöker denna helg moder Ulla och det bestämdes att dom skulle komma ut till oss på en fika.
Vi enades om den förträffliga iden att bjuda in övriga syskon också.
.
Alla kunde komma vilket i sig är ganska fantastiskt
.
Lena fixade Rödavinbärskaka som var väldigt god.
.
Moder Ulla hade med sig 7 sorters kakor, sockerkaka och en krans.
Hennes småkakor är mästerverk i smak och utseende.
-
Efter kaffet tog vi fram projektorn och tittade på filmer från vår barndom.
En film (20 minuter) från slutet av 40-talet till 1952 då jag fick min första huvudroll :)
Sedan gick vi över till familje-filmer från 60-talet och avslutade med Anna-Karins student 1981.
Det var en stor händelse att tillsammans med er syskon (och lilla mamma) för en stund få återvända till våra gemensamma rötter och jag ser fram mot nästa tillfälle, förhoppningsvis i Hüllerts visningshall, då med filmerna digitaliserade.
 
 
 

Kommentarer:

1 lars-åke:

Tack för senast, vad mäktigt det återse sin barndom. Hjärnkontoret jobbade och jobbar för ful maskin. Såke

Svar: Jag det var en härlig upplevelse... och det återstår väldigt många fler minuter :)
clabu

2 Anna-Karin:

Hej och tack för senast!
Vad jätteroligt att vi alla kunde träffas och samtidigt få se dessa gamla filmer. Det är häftigt att se! Vill också meddela att cykeln nu har "kommit hem". Ska ta första cykelturen imorgon, bildbevis kommer! Anna-Karin

Svar: Ja, det var en härlig eftermiddag.... Borde finnas flera sådana :)Jag tror du kommer att bli jättenöjd med cykeln...
clabu

Kommentera här: