Towe i Australien

För fyra veckor sedan vinkade Ewa o Mats av dotter Towe på flygplatsen inför hennes stora äventyr.
Enkel biljett till Sydney.
Tre nätter bokade på hotell för att sedan ta sig till ett långtidsboende i Manly och leta efter jobb.... fast det där långtidsboendet "sket sig" som man säger i Vara....
Hur det gick kan ni läsa på hennes blogg:
http://awayfromhome.devote.se/
Towe skriver mycket och väldigt bra vilket ger mig som läsare en nära upplevelse.
Idag har hon avlutat sitt inlägg med orden:
"Tack för att ni läser och kommenterar, det betyder mer än vad ni tror. 
Puss och kram Towe"
Jag, som gammal bloggare kan skriva under på betydelsen av att få kvitto i form av kommentarer och förstår att Towe, på andra sidan jordklotet, känner närheten i stunden eftersom "Vi (människor) aldrig är längre än en tanke bort ifrån varandra"
Vad som föranledde detta kort kan ni läsa på hennes blogg...
Ha de gott Towe !!!

Kommentarer:

1 Mats:

Du har så rätt Classe. Du är en klok man. Jag tacksr
De högre makterna för den moderna tekniken
Som möjliggör kontakt runt vår jord. Vet ej om
Jag klarat av detta utan skype o internet/Mats

Svar: Jag vet... När Hanna var i Kenya var internetkontakten en livlina..... förmodligen mer för oss föräldrar än för henne.... när hon väl beslutat sig för att stanna.Men som jag skrev till Towe går tiden så väldigt fort vilket gör att varje stund är viktig.... fast det djäkliga är att det gör det för alla... och allas våra "stunder" är viktiga. Jag tror det blir tydligt först när man börjar bli äldre och ser sina "små" barn inte längre vara "små" barn utan något äldre "små" barn....
Små kommer dom alltid att vara...
Fråga min lilla mor :)
Jag som 61:årigt barn vet...
-Ska jag tala med din doktor ??
-Nej för hel...e lilla Mor. Du skall inte tala med min doktor.....
Jag är vuxen och klarar det själv....
clabu

2 Towe:

Hej Classe! Vilket fint inlägg du har gjort, vad glad jag blir! Du har så rätt i allt du skriver och det är inlägget gjorde min dag mycket bättre.
Tack så mycket och hoppas allt är väl med er där hemma! Kram Towe

Svar: .... och vi känner stor glädje över att du har det gott och snart är hemma igen.... fast sett i tid har du många, många goa dagar kvar där borta.Här är allt bra en fredagseftermiddag kl 16:17..... lite regnigt men för fasen... DET ÄR FREDAG....
Kram
clabu

Kommentera här: