Kommentarer:

1 hanna:

rough life.. :)

Svar: Ja, livet är tufft :)....
clabu

2 Patric:

Motorvärmare med tillhörande kupévärmare rekommenderas varmt =)

Svar: Jo. Naturligtvis är ditt råd det bästa ur ett globalt perspektiv. Önskar dock att Hanna befriar mig från den påtagliga kostnad ditt råd är förenat med . Har du något förslag om hur hon minimerar denna kostnad ?
clabu

3 Patric:

Jag köpte alla delarna på skroten, installerade själv, inkl. batteriladdare.
Det enda som krånglade var elurtaget i kupén.
Men med lite hjälp var det fixat på 5min.

Slangvärmare 150:-
Elkablage inkl. 2st uttag och förgreningar 400:-
Kupévärmare 150:-
Bilslang från Odal 50:-
Slangklämmor Odal 50:-
Ny Batteriladdare 700:-
buntband 10:-

Blockvärmare är att föredra, men jag är nöjd, bilen är varm inuti på morgonen och efter 6-7min är motorn varm.

Svar: Ja, verkar överkomligt. Minskar bränsleåtgången med blockvärmare, väldigt mycket trevligare att sätta sig i en varm bil. Hanna kanske kan koppla upp sig på personalparkeringen på KSS ???
clabu

4 Patric:

Kommuner och landsting brukar ju vara i framkant när det gäller miljötänk, kanske läge att kolla upp vilka möjligheter som finns =)

Svar: Ja, Hanna får kolla när hon börjar kommande fredag.
clabu

5 Mats:

Glöm uppkoppling på KSS! Existerar inte. Blir
Nog pappas el som får brukas om inte Hanna byter bil
till tex Volvo 50 D med inbyggd dieselvärmare. ;-)

Svar: Misstänkte detta... Så synd !!!!!Glöm pappas Volvo 50 D med inbyggd dieselvärmare !!!!!
clabu

6 Mats:

Men du har ju ingen Volvo? Har Kian motorvärmare?

Svar: Nääää... men skulle vilja ha en :)Nix, den har inte motorvärmare... vad jag vet. Får kolla....
clabu

Kommentera här: