En helt fel dag...

Idag har det mesta gått fel.
Kallad till Kommunledningskontoret och uppstigen till andravåningen ringer så mobilen.
Jag smyger undan lite.... samtalar och lutar mig mot en vägg. Först lutar jag mig med höger sida mot väggen och sedan byter jag till vänster sida. Återkommen in till kommunarkivarien upptäcker jag/vi att väggen var nymålad och att jag befriat väggen från tillräckligt med vit färg för att kassera den svarta tröjan.
Inte nog med det:
Nu,kl 20:27, har första snön kommit till Nygården....
Får man gå i ide och komma fram i maj. 
Det var ju ungefär vad vi kom fram till Per :-))

Kommentarer:

1 lars-åke:

Du är ju i alla fall konsekvent när det gäller den vita färgen. Såke

Svar: Ja, det är sant... fast det är svarta kläder som tilltalar mig mest.Lena försöker få mig lite mer färg-glad.... men dessa försök slutar oftast i "classe-trauma".... ont i huvudet och allmän vilsenhet :)
clabu

2 Alfred:

Nu börjar den bästa tiden med snö och kyla!

Svar: Njaaa.... Ja kan inte säga att vintern är min favorit-årstid. Kanske därför man bor i södern :-))
clabu

3 Mats:

Classe den mänskliga rollern! Sen var det ju jag som skulle gå i
ide. Men du får nog plats du med😃

Svar: Jag tycker inte om att måla och efter att prövat denna metod tycker jag ännu mindre om att måla.Som ide skulle ju en lägenhet på Maldiverna duga.... eller hur ??
clabu

4 Bettan:

Åh skrattade gott åt nymålat historien. :-)

Svar: Övriga personer som fanns i arkivariens kontor beklagade det inträffade.... men log stort.Igår på kommunens personalfest fick jag en kram av en person som jobbar på 1:a våning i kommunhuset. Hon sa att hon betraktade mig som "färgstark". Även hon log stort. Ryktet sprider sig.....
Hade det inte varit för skylten som upplyste om att det var nymålat kanske jag kunnat kräva kommunen på en ny tröja... fast ett alternativ är nog att vara lite mer uppmärksam :-))
clabu

5 Hanna:

haha, vad sa omgivningen om det nya trycket på tröjan då? :)

Svar: Faktum är att jag gick i tröjan från KLK, till synes oberörd, men tog av den på kontoret. Det finns ytterligare ett trauma....
Min älskade svarta väst har fått en ganska stor vitt fläck på axeln. Detta har jag försökt förtränga....
I helgen ska jag försöka ta bort fläcken med lacknafta... -Hur stora chanser ger du mig att lyckas ????
Om inte fläcken går bort brinner den i alla fall bättre....
clabu

Kommentera här: