Tack Hanna

Jag har tillbringat helgen hos Hanna i Malmö.
Eftersom hon avslutar sin utbildning i mitten på januari och då flyttar hem till Nygården återstår inte så lång tid för henne i Malmö... där hon bott i fem år.
Tidigare i höst var Lena ner hos henne under en helg och nu var det min tur.
Vi har haft det jättetrevlig och mysigt. Kula att man som sextio-åring kan ha ett trevligt utbyte med sin dotter på 27 år..... eller det kanske visar vilken stor social kompetens Hanna har.... det är nog så när jag tänker efter !!
.
-Vad vill vi skall äta ? frågade hon mig.
-Rå fisk, sa jag
-Ok sushi.. fixar vi...var svaret
-Kanske Thai-mat förslog jag...
-Ok, jag vet ett bra ställe i närheten... säger hon
-Fast ivkäll vore det gott med Pizza, förslog jag..
-Inga problem, svara hon
Problemet uppstod när hon förstod att pappa kompomisslöst krävde att få betala men då fick jag slå på lite flockledarskap :-))
.
Min frukost bestämnde däremot Hanna helt. 
Den bestod av stekt bacon, äggröra och stekt lök och en liten kopp kaffe till.
Som tur var hade jag två grova, riktigt grova tunna smörgåsar med minimalt med ost på (med som resmat som inte gick åt) som jag kunde knapra på,
Vi gick omkring en del och det ihop med maten fick sockret att gå ner.... fast den totala bristen på stress och mycket sömn skall nog inte underkattas heller.
Kort sagt vistelsen hos dig Hanna har gjort mig gott.  
Välkomen hem i januari då fortsätter vi
 

Kommentarer:

1 hanna:

Hm, jag hade ju väldigt trevligt jag med, så den sociala kompetensen besitter vi väl båda isåfall ;) Ser fram emot januari!

Svar: Det gör jag/vi med.. Jättemycket !!!!!!
clabu

2 Patric:

Den sushin såg god ut, kan nog inte jämföras med den de serverar här i Lidköping =)

Svar: Det var första gången jag åt sushi och jag tyckte det var väldigt gott.
clabu

Kommentera här: