Malmö turoretur

Onsdag 21 dec.
Avfärd kl 16.00 från Skara med fulltankad KIA och två OK-mackor.
19.57 steg jag in i Hannas portgång på Zenitgatan Malmö.
C:a 30 minuter senare lämnar vi Malmö för hemfärd.
01.15 var vi hemma på Nygården efter att ha hämtat upp Julia i Göteborg.
Ganska mycket trafik på nervägen men lugnt på hemvägen.
Runt och någon grad under noll, och därmed lite risk för halka, båda sträckorna.
-----------
Trippen på 80 mil var precis lagom för att hinna att lyssna igenom "Classes Mp3" dvs omkr 150 låtar..... och vilken mästerlig blandning.....
Från andliga sånger, Rosen, Zara Leanders "Jag kan inte längre höra syrsorna" till Timuktus "Alla vill till himmelen men få...", gamla godingar med David Bowie och höjdpunkten Kyu Sakamoto som sjunger "Sukiyaki" från 1963.
-----------
Jag är nu glad över två dagars semester....

Kommentarer:

1 Julia:

Bästa resan från Gbg ever!

För alla er som läser vill jag bara förtydliga - både jag och Hanna erbjöd oss att köra många gånger, men pappa tackade nej... envis som han är ;)

2 pappa:

Jo, fast jag ville verkligen inte sitt bredvid och susa när jag fick förmånen att umgås med först Hanna i 20 mil och sedan båda i ytterligare 20 mil.

Hanna flyttade sig raskt till baksätet i Göteborg när Julia klev i....

-Undrar just varför ???

Kommentera här: