Såke....... Han kan han !!!!

Igår besökte jag Lars-Åke o Monica i deras stuga "Stocken" Karlsborg.
Jag har i tidigare inlägg (110602, 100709, 100620, 091017) visat stugans framväxt och det har hänt mycket sedan senaste besöket.
.
.
Gräset har tagit sig så smått...
.
.
Innan jag anlände igår hade Såke tillsammans med timmermannen satt i detta fönster.
.
Av överblivna takbjälkar fixade Rasmus ihop denna sittplats. Hoppas dom inte fattas någonstans i taket :)
.
Möjligheten att äta i stugans kök har denna sommaren underlättat att bjuda besökande på mat.
.
Snart kommer elektrikern och installerar el runt mat-beredningsplatsen varefter skåpen ska komma på plats.
.
Trappan upp till sovloftet skall Såke tillverka själv.
Notera det nyinstallerade fönstret.
.
.
Rakt fram dörren till ett litet sovrum och till vänster dörren till det rymliga badrumet.
.
Dörren till höger i bild...
.
leder in till detta rum....
.
Avslutningsvis ett kort på Monicas husdjur....
Min stora beundran över Såkes storhet har bara ökat och jag ser inga större problem för honom att försörja sig på annat än "terapeuting" :-))

Kommentarer:

1 lars-åke:

Super trevligt med dina reflektioner och bilder.

Gör trevligt.

/Såke

2 lars-åke:

Du är en fena på att ta kort och författa texter.

Super kul med dina invändningar

/ Såke

3 Anonym:

det ser helt kanon ut. jag vet en farbror som varit mäkta imponerad för att inte tala om nyfiken.aa

Kommentera här: