Fredag

Idag kom Julia hem...
.
Vad leder denna sladd till ???
Jo... Jag lovade raskt...
.
säsongens första grillspett a la classe...
Detta kräver sin "man" eftersom ingredienserna ställer krav på viss eftertanke och inhandlingen av alla beståndsdelar kräver full koncentration med streckkodsavläsaren.
Idag kallades jag till kontroll vid kassan på Citygross i Skara.
Trots denna fulla koncentration med kundvagnen steg både blodtryck och adrenalin-nivå och jag vacklade, oskyldigförklarad, ut till en bil som återigen håller på att göra sig av med sin koppling.
Det är berättigat att säga ...FAN......
.
Väl hemma är det bara att köra igång....
I detta läget ångrar jag för det mesta mitt avgivna löfta om spett.....
.
Julia inser snabbt mitt sinnestillstånd och skyndar till undsättning....
.
och det blir så bra...
.
Själva grillningen är fortfarande, förvånansvärt nog i vår familj, en ren maskulin uppgift....
.
men i och för sig kanske familjen anser det dumt att chansa på ett mindre bra resultat och låter mig grilla som vanligt ??
.
Parallellt pågår ett drama där Barbro tagit sig in i en av våra bilar...
.
Gerda ser sin möjlighet att tvåla till sin antagonist när hon inte verkar kunna ge igen...
.
Tilläggas kan att när sedan Barbro hjälptes ut ur sin prekära situation fick Gerda ordentligt på pälsen....
.
Uppdatering.
Det fanns lite grönsaker kvar och jag tänkte grilla dessa på eftervärmen på grillen. Resultatet ser ni här...
.
Lök, tomater och paprika som ni kanske ser :-))

Kommentarer:

1 hanna:

haha :) barbro i framsätet är ju en klockren bild..

2 Julia:

Haha, visst var den bilden bra? Jag skrattade så när jag såg att hon satt i förarsätet på pappas bil....

Kommentera här: