Svampplock....

Efter röstning i Varnhemsskolan lockade det fina vädret till en liten svamprond.
.
Så mycket svamp blev det inte (en tekopp) men att promenera i skogen ger så mycket mer..
.
bla ett samtal med en skogshuggare som kunde upplysa mig om att han hittat ett ställe där det växte mycket kantareller.
-Jo, jag visste det redan eftersom det var MITT STÄLLE....
.
Tillbaka i trädgården....
.
var jag tvungen att, inför den kommande vintern, föreviga det härliga vädret denna dag.
.
Förmodligen tas trädgårdsmöblerna in under kommande vecka.
"Kerstingruppen" skall under vintern slipas ner och målas för att till våren flyttas ner till stugan.

Kommentarer:

1 hanna:

Wow, verkligen fint väder igår ju!

Här vräkte det ner. Idag också för den delen.. :P

2 Julia:

Nämen, det var ju jag som skrev det, inte hanna :P

3 hanna:

ja... blev ju något förvirrad över att se "min" kommentar där.. skulle bara säga att det är så typiskt när folk nallar svamp på ens egna ställen..

Kommentera här: