Ljuspunkter....

Igår besökte vi moder Ulla och passade på att låna hennes dusch. Tidigare i veckan har Stefan o Kerstin ställt sin dusch till vårt förfogande. På båda dessa ställen har vi fått hjälp med tvätt av kläder.
Man upptäcker i denna situation hur mycket av tillvaron som tas för självklart och jag hoppas jag i fortsättningen i mycket högre grad uppskattar vardagens små guldkorn...
...som att tex titta på Tv...
.
Under hösten har vår TV i arbetsrummet sakta men säkert återgått till den svart-vita eran. Innan jag kom på att det var Scart-ingången i TV:n som plötsligt stängde av färgen misstänkte jag allt från antenn till Boxer-box.
Lena hävdade att jag mixtrar med kontakten eftersom jag länge försökt påverka styrelsen i hemmet till att köpa en större TV...men icke lyckats.
Jag har inte mixtrat med kontakten det var nog bara vår herre som plötsligt ställde sig på min sida...
Vi for, efter besöket hos mor, till Skövde för att köpa den där väldigt billiga 32-tummaren på Media Markt. Dessvärre hade just den modellen sålt slut redan i fredags så det blev en lite dyrare.
Gissa att jag var lite nervös under inkopplingen..... Hade inte varit roligt om även denna TV visat sig ge svart/vit bild...men det blev färg-TV...tackolov...
------
Fortfarande har vi problem med vattnet. Temperaturen ligger idag runt -7 och det blåser lite mer än önskvärt. Undrar just om vägen är farbar...vi skall nämligen sälja fotoklubbens bok "Skara bilder 2010" utanför Potatisboden mellan kl 12-14 idag...

Kommentera här: