Måndag 2 augusti.....fast det var faktiskt tisdag 3 aug

På grund av ett skadat objektiv gick möjligheten att mer ingående föreviga min näst sista semestervecka åt skogen.
-----------------------------------
Vi lämnar tryggheten i Skaraborg med X2000 från Skövde Central 13.47. Väl framkomma till Stockholm tar vi taxi till Viking Lines terminal där Cinderella väntar på oss....och inte bara Lena o mig utan en väldigt massa förväntansfulla medresenärer. För första gången på länge kände jag mig riktigt ung, när jag betraktade herrarna men insåg ganska fort att det säkert inte var mer än 5-10 år som skilde och dom såg ganska dansanta ut....
Väl ombord fick vi vår hytt som låg så långt ner i båten man kunde komma. Våning 2 som förmodligen tom låg under bildäck.
Liten, över o underslaf med minimalt utrymme uppåt i överslafen...men jag med kulastrofiska tendenser fixade faktiskt att sova (grattis Classe) problemet var mer klättringen upp och ner.... om ni förstår vad jag menar. Jag inser att magen måste bort !!!
Frånsett dessa små detaljer var hytten ombonad och trivsam :-))
Ok.. Väl installerade måste vi snabbt upp på däck för att uppleva utfarten från Stockholm...
Båten är stor...lita på det...
(Lena bild)
Fortfarande Stockholm...
Redan nu kommer live-musiken igång på övre däck dvs våning 12.
Som ni kan se i bakgrunden har vi inte lämnat bebyggelsen än.
Ok...så där jättevarmt var de ju inte...

Kommentarer:

1 Julia:

Näe, det där såg inte särskilt varmt och skönt ut :P

Kommentera här: