Avsked....

Denna vecka har två mycket duktig medarbetare avtackats/slutat, en för att gå vidare i sin karriär och den andra går i välförtjänt pension (oförskämt fräsch :-)). Det är alltid förenat med sorg att skiljas efter ett antal års delad "vårdnad" av deltagare fast man som chef inte längre deltar fullt ut i deltagarkontakten. Medarbetarna går, efter en tid, från att vara "medarbetare" till att så att säga ingå i familjen. Man delar såväl vardag som fest...
Som chef överäckte jag blommor och deltog naturligtvis i en minnesgåva från medarbetarna.
Gåvor till chefen trodde jag inte ingick men...
Från den person som gick i pension fick jag hennes halva V75-bong till förra helgens spel...vilket gav ett antal "femmor" och några "goa" slantar...
Från den andra personen fick jag...

ett helt enormt schackspel tillverkat i täljsten, ett magnifikt hantverk från Kenya.



Jag blev så väldigt glad för båda gåvorna.... ibland behöver man bli lite bekräftad...och det behövde jag.
Så tack för det jag fick men ännu mer tack för tanken....

För den som undrar, har vi lyckats anställa två ersättare med, för uppdraget, stora förutsättningar varför jag inte hyser något tvivel om att ur denna förändring kommer inspiration och utveckling både för verksamheten och de personer som går vidare.

Kommentarer:

1 Gittan:

Vilket härligt schackspel.

2 hanna:

jättefint, jag känner igen typen :)

Kommentera här: