Närhet och trygghet

Många unga mår inte bra.
Många vuxna mår minst lika dåligt.
Orsaken är inte alltid lätt att se och desto svårare är det att må dåligt utan att veta varför.
-Vad göra ??
Vi kan försöka vara stöd åt varandra och förmedla den kraft vi alla har men denna förmåga måste hållas vid liv och är beroende av vår eget välmående och insikt....falskt engagemang avslöjas och slår hårt tillbaka
 
För några år sedan lade jag ut en bild på månen och hävdade att två människor som samtidigt tittar på vår måne, ev från olika ställen på jorden, förenas i ögonblicket och får kontakt dvs kan ta del av omsorger och kraft.
Religionen har alltid hävdat bönens mirkulösa kraft, inte minst förbönen, vilket stämmer in på min teori.
Hur många gånger som helst har det hänt att jag ringt lilla mor som sagt att hon tänkt på mig och varit på väg att ringa. Samma sak med mina barn men eftersom dom ju ofta är i huvudet på mig kan det sägas vara mer naturligt....
Hittade, men kan inte få fram, den gamla månbilden och därför kommer det en ny...



När jag talat om "vuxenperspektiv" har det ofta skapat konflikt eftersom det uppfattats som ett nedvärderande av samtalspartens argument och förhållningsätt.
Vad jag menar med "vuxenperspektiv" är att livserfarenhet ger ett annorlunda perspektiv men det är fortfarande betraktarens uppfattning som är "sanningen/verkligheten"....men lyssna åtominstone lite till den andra rösten.
Iallafall om det är "Jante" som placerat sig på axeln.....
Det handlar också om att kolla vilka människor man omger sig med. Är dom av den kategorin som omärkligt förgiftar i syfte att få möjlighet att växa och ta kraft från sina medmäniskor kanske dom skall parasita andra.....
Avslutningsvis...Lyssna på dom som högaktar och älskar dig.....

Kommentarer:

1 hanna:

ja du...

2 Gittan:

Känndes bra att läsa det, när det känns motigt och man har blivig uppsag från jobbt.

Kommentera här: