Åtta minuter i sju Påskaftons morgon

Vad i hellsike gör jag uppe så tidigt ????

Hänger tvätt ??????

Nix !!!!!

Pga ett alldeles nödvändigt toalettbesök och att jag då passade på att ta min medicin och eftersom jag satt på datorn tänkte jag bara kolla min mail medans jag mumsade i mig lite av gårdagens påskmiddag.....ägghalvor, stekt prinskorv, kall potatis och spenat....var jag alltså uppe vid denna tid då normala människor forfarande njuter av en välgörande sömn...
Döm om min förvåning när jag plötsligt ser ett moln av fjädrar straxt bortom hundgårdarna.
En fågel som attackerar en annan tre-fyra meter upp i luften.
Attacken misslyckades och en vild jakt vidtog...
-Tusan också att man inte hade kameran beredd.....
-Fast, det kanske syns nått spår....
På med shorts och fötterna i stövlarna och upp med kameran, jätteobjektivet på och ut !!!!!!!!!!!!!!

Inga fädrar syns dessvärre men plötsligt får jag syn på den anfallande fågeln.


Jag försöker följa fågeln med blicken


och ser hur den slår sig ner på kraftledningen.

Troligen första gången en "Attackduva" fångats på bild.......

Stående mitt på gräsmattan barbent i stövlar med kamera o jätteobjektiv klockan åttaminuterisju påskaftonsmorgon förstår jag att en allvarlig fråga plötsligt ställs av en något förvånad hustru, som bara skulle släppa ut katterna......
 -Har du inte gått och lagt dig än ??????
Jag som numer knappt klarar att vara uppe till midnatt......

Frun hävdar med bestämdhet att jag fotograferat en Duva....
Isåfall var det med all säkerhet en "Attackduva"....

Kommentera här: