CLASSE på Skidstadion ????

Hur gick nu detta till ??
Jo...ALFRED


Trots 8 minusgrader var vi ett gott gäng Alfred-supportrar som höll sig varma genom åkarbrasor
och fotstampningar i väntan på start


Det vara ganska många åskådare vid den bana som åkarna skulle avverka fyra varv på.
Kul att tänka sig att Marcus Hellner som nyligen vann sin första världskupp under fler år
harvaderunt i just denna bana varv efter varv...


Jag trodde Alfred tagit fel stavar men så här långa är dom numer....märkligt....


Så var det klart för start


Att ta kort under normala betingelse kräver koncentration och skärpa.
Vid spåret i en skidtävling måste man kunna mycket mer än jag kan...det stod snart klart.
Ni kan se själva

Första varvet.
Jodå...tittar man noga så kan man se honom


Andra varvet.
Nu blev det lite bättre...


Tredje varvet.
Riktigt bra om jag får säga det själv.
Lena som är lite petig tycker att skidorna gott hade kunnat komma med fast jag tycker nog att
om man får välja är det bättre att Alfreds huvud är med...eller hur ???


Målgång.
Ok...nu blev det lite fel igen. Skulle väntat någon sekund.... men här var det
väldigt spännande...


och här ser man Alfred efter målgång.

Efter en stund anslöt sedan Alfred till oss

för att mottaga vår hyllningar till ett ,enligt våra bedömmningar, storartat genomfört lopp.

Detta kollage kom mer att handla om fotgrafens självransakan
men vad tyckte då Alfred...
Han var besvärad av sin rygg och inte så där väldigt nöjd.

Alfred.... Jag kan försäkra dig om att ingen, utom möjligen mina egna barn, skulle kunnat få
ut mig på sportevenemang i denna väderlek och tid på dygnet men jag måste säga att jag
inte ångrar mig och måste tillstå att det var riktigt kul.
Stort lycka till inför säsongens skidskytte och håll oss informerade om dina tävlingar.
Vi ses på vägarna runt om i Europa.......
Kram Classe

Kommentarer:

1 hanna:

hm, ser varken hejaklacksdräkter eller mänskliga pyramider, bättring! :D

2 Clabu:

Dräkter o mänsklig pyramid sparar vi till första världskuppen.....

3 Anna-Karin:

Alfred tyckte att det var jätteroligt att ni alla kom för att titta när han tävlade. Det var en annorlunda uppladdning med skratt och skämt (kanonbra) istället för det lite mer allvarligare inför skidskyttetävlingarna. Tack ska ni ha!

4 Gittan:

Jag håller med dig classe det var MYCET bättre att Alfreds huvud var med. hm Så långa stavar ser jobbigt ut nästan svårt att nå upp..

5 emilia:

ja jag hoppas vi får se honom på tv. då ska vi stå och heja på när han tar hem gulden.

Kommentera här: